איך לבחור רב לחתונה?

מערכת שורש  יט אלול, תשעט  9/19/2019

איך נכון לבחור רב לחתונה שלכם?
.......................

איך לבחור רב לחתונה?
מזל טוב! אתם מתחתנים. וכעת הגיע הזמן להתחיל לתכנן את היום החשוב והמאושר בחייכם. יום זה יכלול חגיגה עם האנשים שאתם אוהבים. אוכל מצוין. מוזיקה לריקודים וכמובן: אתכם! לבושים בשמלת כלה וחליפת חתן, ומוכנים להתחייב אחד לשנייה, לעד.

כיום, בעולם מתקדם ומודרני: רבים בוחרים להתחתן במגוון דרכים. בין אם בחתונה מסורתית באולם אירועים. ישנם כאלה שרוצים לקיים אירוע קטן ואינטימי במסעדה. קיימים זוגות אשר יטוסו לחו"ל כדי לקיים חתונה אזרחית. זוגות שיבחרו להתחתן בתוך גן אירועים בשרון: או באזור המרכז - בעוד שרבים יקיימו את היום הגדול בטבע.

אחת הבחירות שיש לבצע עבור טקס החופה והקידושים, היא בחירת רב מתאים. זאת על מנת שתוכלו להירשם כזוג נשוי, כמו גם כדי שתתחתנו כדת משה וישראל. מה שחשוב עבור רבים.

אז כיצד בוחרים רב לחתונה?
לפני שנמנה את הדגשים שיש לשים אליהם לב בבחירת הרב - חשוב להחליט על אופי הטקס וכיצד תרצו שהוא יתקיים. לדוגמא: מי שיבחר את אחד הרבנים של "צוהר" יוכל לקיים טקס שאינו מאד הדוק מבחינה דתית, וכזה שיתמקד באופיים של בני הזוג. חתונה כזאת תוביל לטקס עם שירים שבוחרים בני הזוג, ותוכן שלאו דווקא יתעכב על קריאת פסוקים ארוכים ותפילות שנישאות בקול (כמו כאלה שנקראות בעת טקס שעורך רב של הרבנות הראשית של ישראל). פנייה לצוהר תספק טקס קליל יותר ופחות ארוך מהמסורתי.

על מנת לבחור נכון יש לשים לב למספר דגשים, כגון:
• המלצות - נסו לקבל המלצות על רב טוב שיוכל להשיא אתכם בצורה יעילה.
• חיבור - מומלץ להיפגש עם מספר רבנים לפני הבחירה, כדי לבחור ברב אליו תרגישו חיבור מיידי.
• מיקום - חשוב לבחור רב שיכול להגיע בקלות לחתונה (על מנת שהיא לא תתעכב) בין אם החתונה מתקיימת בחצר עתיקה בירושלים, או כזאת שקורית בתוך גן אירועים.

באמצעות כל אלה תוכלו לבחור נכון!